24 mei

24 mei 2015 - Honningsvåg, Noorwegen

Onderwerp: lap

Een lappenmoeder, Louise genaamd, stopte haar lappenkind in de lappenmand onder een lappendeken. Het kind was een beetje ziek. De lapjeskat keek spinnend toe wat er gebeurde. De lappenvader, hij heette Loe, werd op pad gestuurd om medicijnen voor het zieke kind te halen. Onderweg werd Loe geflitst door een lappenagent.

Ik lap je erbij zei de agent. Agent,zei Loe mijn snelheidsmeter is niet goed,hij moet opgelapt worden. Dit soort argumenten lap ik aan mijn laars zei de agent,ik wil niet voor het lapje gehouden worden door een lapschwans. Loe je kunt 60 euro lappen voor de overtreding.

Overigens de Lappen bestaan uit vijf volken en heten officieel Saami. Maar ja dat bekt niet goed in dit verhaal. Zij leven in Rusland,Finland ,Zweden en Noorwegen voornamelijk boven de poolcirkel.

1. Hans en Marly:
    27 mei 2015
    Ha ha ha ... leuk verhaal.... Volgens mij is de lucht aan het `ijl` worden daar in het hoge noorden. Of is het de hallucinerende werking van de plaatselijke aquavit ?? Gedronken uit de schedels van de overwonnen vijanden...!! Lees hierover in "Astrix en Obelix en de Noormannen"....!!!
    Veel plezier Hans & Marly