24 mei

24 mei 2015 - Russenes, Noorwegen

Zondag 24 mei 2015.

Vanwege de regen en omdat er hier niets meer te zien is, besluiten om verder te gaan naar Russeness.We moeten over de N92, een bijzondere weg over de bergen met af en toe 10%. Leuk om te filmen, de caravan voor ons verdwijnt af en toe en ligt even later ver beneden ons.

Qua natuur is het een schitterende ervaring.

Het landschap verandert en alleen de berkenbomen blijven over.

Ondanks dat de dag begon met trieste regen, klaart het halverwege weer op, alleen de wind blijft gewoon doorwaaien, af en toe lastig.

We passeren de grens en zijn in Noorwegen, weer even wennen aan de taal. In Zweden kun je nog wel de bedoeling uit een tekst halen, maar het Fins is onbegrijpelijk en af en toe ook nog Laps, nu kijken of we met het Noors overweg kunnen.

Bij en na de grensovergang schitterend weer met blauwe luchten maar …………… een paar kilometer verder………….het sneeuwt.

De lucht is grijs en het ziet er echt winters uit.

Een mooie ervaring als je warm en droog zit, het is schitterend. De sneeuw verandert in regen en blijft ook aanhouden.

In Russeness overnachten we vandaag om morgen naar Honningsvag te gaan.

De weersverwachting voor morgen is hetzelfde als vandaag, maar dan rijden we toch, daarna moet het bewolkt en zonnig worden, dat hopen we dat maar.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade