26 mei

26 mei 2015 - Nordkapp, Noorwegen

Vandaag was het dan zover nog 32 km rijden en we waren op de Nordkapp. Het weer was redelijk, alleen iets van regen onderweg maar eenmaal boven aangekomen was het droog en stond er geen wind (het was er + 3 graden ) hierdoor voelde het niet koud aan. De weg er naar toe was weer geweldig met mooie uitzichten, veel sneeuw ( en bevroren meren), niet op de weg maar tegen de heuvelwanden op. Bergen kun je het niet noemen ze zijn rond de 400 tot 500 meter hoog, verder op naar zuiden worden deze hoger. Na het bezichtigen van de wereldbol en de nodige foto’s gemaakt te hebben , de panoramafilm kijken even nog koffie gedronken , wat rond gelopen . zijn we een andere weg op gegaan naar een ander dorpje veel zijn er niet op dit gedeelte. Onderweg weer de nodige rendieren en elanden voor de wielen gekregen met leuke opnames. In dit vissersdorp hingen vissen koppen te drogen ( stank), hier wordt later vispoeder van gemaakt volgens een man die daar liep. Omdat we de top gehaald hebben, hebben s ’avonds gedineerd in de caravan met champagne. Doen we elke avond maar nu ging de champagnefles open. De camping is goed we staan op asfalt en kijken naar een kleine waterval aan de overkant van de weg. Morgen gaan we weer verder naar beneden , maar dan richting huis , nee dat duurt nog +/- 7 weken en ja we nemen het er nog van. We gaan in ieder geval de warme kant op.

1. Jolanda:
    26 mei 2015
    Mooi hoor allemaal! Geniet van de reis terug naar huis.
  2. Herma en Cor:
    26 mei 2015
    Heel bijzonder geniet er nog maar van
    Hele mooie reis verder
  3. Josefine:
    26 mei 2015
    Wat een prachtige tocht zijn jullie aan het maken. Wij genieten al van het verhaal en de foto's. Fijne reis verder.
  4. Hans en Marly:
    27 mei 2015
    He hè.....na zoveel jaar....!!
    De ene gaat naar Santiago di Compastello uit spirituele overweging als een soort boetedoening voor z´n of haar `zwarte ziel` ... jullie drinken champagne, op het noordelijkste bereikbare puntje van Europa.
    Geniet van dit moment. Zonder wierook, maar wel met gezang.
    Hans&MArly