28 mei

28 mei 2015 - Alta, Noorwegen

In Alta naar musea waar oude de tekeningen van 5000 jaar voor Christus ( zover je daar in gelooft) maar zeker 7000 jaar oud deze lagen in een parkje open en bloot.

Op de rotsen stonden de tekeningen.

In  Alta is  een hele moderne kerk …. Zeer mooi van buiten maar ook van binnen en eenvoudig van uitstraling.

S ‘middags ook weer opzoek gegaan naar een canyon, onderweg diverse steengroeve (open mijnbouw) van leisteen. In het musea hadden we een film gezien hoe het leisteen bewerkt werd tot diverse dingen, zoals kleine en grote dakpannen, grote deur of raam dorpels etc.

Bij de open mijnen lag het ruwe materiaal evenals het bewerkt materiaal.

Maar bij de canyon aangekomen mochten we daar ook niet verder dus hebben we Max daar laten rennen zodat deze zijn benen kon strekken in de vrije natuur.

En dan gingen we maar weer terug van de canyon naar de camping.

Ondertussen waren we er achter gekomen dan een camping bij Narvik opgeheven was dus moesten we  het reistraject verleggen en vonden op papier een camping in Birtavarre die het gehele jaar open was.

1. Josefine:
    31 mei 2015
    Leuk die onverwachte dingen. Dat maakt het echte avontuur.Je ziet er is altijd een oplossing. Heerlijk voor Max dat hij zo vrij kan rennen. Groetjes voor allemaal.