27 mei

27 mei 2015 - Alta, Noorwegen

De reis vandaag ging van Noordkaap naar Alta   een trip van 215 km langs rivieren, met sneeuw bedekte heuvels. De hellingen waren niet hoog 10% maar soms wel erg lang , ook gingen weer door diverse tunnels (  een van  14,3 km ) . Goed te rijden hier

Ook nu weer een mooie reisdag  met  mooi zonnig weer, de  temperatuur ging  van 3 graden naar 14 graden.   Verschillende keren elanden en rendieren op de weg of langs de kant gezien, dan maar even stoppen en langzaam verder rijden.

Hier in Alta gaan weer een aantal dingen bezichtigingen.

Middags naar een canyon gereden maar daar mochten niet door heen i.v.m. de rendieren dus dan maar weer terug.

1. Johan:
    30 mei 2015
    het is even geleden dat ik je reisblog heb gelezen, veel werk, smile hoezo 20 uur, maar ik zie dat jullie zeker niet stil hebben gezeten. Het wordt een een hele onderzoekers trip. Ik begrijp dat je ook heel wat oudheidkundige sides gezien hebt , het ziet er ook allemaal heel interesant uit. Heb je Santa je lijstje ook al gegeven? ... .. Nog heel veel plezier daar en vooral veel fotos nemen..... Groetjes jenj