3 juni

3 juni 2015 - Gullesfjord, Noorwegen

Vandaag hebben we de toeristische route van de Lofoten gereden. Een hele lange en soms best wel vermoeiende rit, maar echt wel de moeite waard.

Hele mooie natuur die steeds afwisselend is. De rit eindigt in A(met een "o" erop). Een van oorsprong oud vissersdorp maar tegenwoordig een heus openluchtmuseum, waar de huisjes nog wel in gebruik zijn, maar dan voor de vissers die er op zee komen vissen.

Met kleine gehuurde bootjes gaan ze de zee op en als ze terugkomen met de vis, worden de bootje netjes schoongespoten  en met de vis naar diegene die ze dan fileert.

Ze mogen 15 kg gefileerde vis houden en wat er met de rest gebeurd.....

Heel leuk om te zien , er is nog een oude bakkerij en een klein museum met van alles wat, huizen met tuinen waar bijzondere bloemen in staan en getuige de grote parkeerplaats , zeer in trek bij de toeristen. En dan... dezelfde weg terug ( het is maar 200 km) , onderweg mooi weer met een zonnetje en als we terugkomen op de camping... regen.

1. Henk Kamphues:
    8 juni 2015
    Hallo Joke,
    Ik hoop dat jullie nog steeds veel plezier hebben. Laat eens weten wanneer jullie weer thuis zijn dan kunnen we weer eens bij praten en ik ben zeer nieuwsgierig naar alle foto's. ik ben ondertussen 2x op en neer naar Parijs geweest en doe nu wat binnenlandse tourritten volendam, zaanse schans, roermond,breda,beekbergen, en zo, donderdags krijg ik dan de planning voor de volgende week. Momenteel erg druk en nauwelijks kans om te reageren op berichten van jullie. Goede reis en ik zie je.