25 juni

25 juni 2015 - Oslo, Noorwegen

Deze dag hebben we gevuld met  bezoeken  aan het   Openlucht  museum van Noorwegen  en  het Vigeland  park

Het openlucht musum bezit diverse oude gebouwen die uit het land zijn gehaald en weer zijn op gebouwd in dit musum, zo ook eeuwen oude staafkerk.

De hele oude gebouwen zijn per streek verzameld en hier ook weer per streek geplaatst sommige huizen bevatten ook mensen met de kleding uit die tijd.

En eindelijk hebben dan een echt oude staafkerk gevonden in dit musea heel mooi en oud. Deze is uit de streek gehaald en hier weer opgebouwd een kopie staat nu op de originele plaats

In dit museum was ook een straat eind 1800 en begin 1900 met diverse winkeltjes

Na de lunch naar het Vigeland park dit is een enorm groot park met diverse sculpturen van mensen.

Bekijk de foto´s.

Oslo is een stad waar we nog wel terug willen gaan voor een lang weekend om nog meer te gaan bekijken.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Henk Kamphues:
    30 juni 2015
    Hallo allemaal hier een berichtje van Henk. Ik zie dat jullie nog steeds veel cultuur op nemen. Deze berichten en foto,s van die beeldengroepen zijn erg mooi. Ik zie dat jullie langzaam weer deze kant op komen. Ik ben erg benieuwd naar alle verhalen en hoop dat ik de kans heb om eens langs te komen als jullie terug zijn. Ik heb het erg druk en rij vaak op en neer naar Parijs. Ik lees wel alle verhalen geregeld maar heb niet eens tijd om te reageren. Het ik nu b.v. 18:45 uur en om 20:00 rij ik naar werk en ik vertrek dan om 22:00 naar parijs. Nog veel plezier op de reis en tot ziens.

vr gr Henk