18 mei

18 mei 2015 - Tornio, Finland

Vandaag in de  morgen rond 9 uur   naar het politiebureau  gegaan en gevraagd waar ik de boete kan betalen, na 5 minuten kwam er een politieagent hem  , uitgelegd en de bon gegeven, na het doorlezen (alles in Zweeds) vertelde hij dat hij er voor ging zorgen ,  ik hoefde hem niet te betalen, dus  na even wat beleefheden uitgewisseld  te hebben , gingen we uit elkaar.

Op weg naar Finland

Van Pitea naar Tornio gereden  en ja we zitten nu in Finland.

Onderweg een bezoek gebracht aan Gammelstad een dorpje met kleine rode huisjes.

Mooie kerk en heel groot kerkhof, het  is een Unesco project om de huisjes en het karakter van het dorp te behouden.

Op de Tornio camping was het zeer rustig wij kregen camping plaats nr 4 en 5 maar mochten gaan staan waar we wilde  ,  nu dat hadden we snel door waarom ,   de grond was nat ,nat  en nat.  Onderweg hier naar toe hadden mooie weer veel zon, maar s’ nachts begon het te regenen zodat de grond nog natter werd.

Bij de grens moesten we Max ook aanmelden maar voor dat we erg in hadden waren we reeds op de camping  ,, en waar was de grens ja net na de brug. Goed dan maar doorgaan.

Er zijn een aantal foto’s van Gammelstad en Tornio camping geplaatst.

1. Sandra en Hugo:
    19 mei 2015
    Troost jullie met de gedachte dat het in Nederland ook nat, natter, natst is dus de zon heeft ook hier wat moeite haar draai te vinden. Die Max toch met zijn wormenkuren. In Nederland hadden we daar al een Python mee om kunnen leggen. Geniet van jullie prachtige reis. Wij genieten er via jullie verslagen van mee.
  2. Jolanda:
    19 mei 2015
    Fijn jullie net weer even te hebben gezien. Wel prettig een privé douche en zo. Ja dat heb je met een ondergelopen camping. We wachten weer met smart op de volgende belevenissen.
  3. Jolanda:
  4. Denise:
    19 mei 2015
    Kijk met die Zweden kun je nog wat regelen ;-). Leuke verhalen! Veel plezier nog. X d&d
  5. Josefine:
    19 mei 2015
    Gezellig om jullie verhalen te lezen. Wel fijn dat je de bekeuring niet hoeft te betalen. Weer een extra cappucino.
  6. Henk Kamphues:
    21 mei 2015
    Ik ga de nacht van vrijdag op zaterdag ook op reis. Op familiebezoek in Warschau en ben de 27e terug de 28e een rustdag en vanaf de 29e beschikbaar voor een route Amsterdam-Utrecht-Antwerpen-Parijs en terug.
    Wanneer ik kan lees ik jullie reisverslag.

Groetjes Henk