Kopietje

19 mei 2015 - Rovaniemi, Finland

​We hebben veelbomengezien op onze reis (dit is een eufemisme).

Nu is er tegenwoordig een stroming die op papiergebruik willen besparen, goed voor het milieu nietwaar. Kunnen we lekker ons geweten sussen door iets goeds te doen. Nu rijden we honderden kilometers over de E4 en kunnen we vaak links en rechts niet verder kijken dan aan iedere kant 50m, behalve als er water naast de weg is dan kijk je verder en het eind van het water wordt toch weerbegrensd door bomen. wij zien dus een strook van 100m en het land is een paar honderd km breed.Je kunt je niet voorstellen hoeveel b.... dat zijn. Sparren dennen en berken. Niet alle b..... zijn geschikt als constructiehout. er blijft dus heel veel hout over voor andere doeleinden o.a. papier ,lucifers, cellulose enz. Als wij nu geen reclame meer in de bus willen, de krant op het internet bekijken en veel per e-mail doen zadelen wij de Scandinavische landen met een enorm probleem op.

De moraal van dit verhaal: Maak eens een kopietje extra met een goed gevoel erbij, er zijn bomen genoeg.

Energie uit bomen.

Energie uit bomen.

1. Denise:
    20 mei 2015
    Hahaha ik zal de iPad weer de deur uitdoen en op papier verder gaan ;-)
  2. Josefine:
    20 mei 2015
    Iedere email laten volgen door een brief. Komen we bomen tekort.Als je niet kan slapen kan je bomen tellen.
  3. Henk Kamphues:
    21 mei 2015
    Ik weet niet of mijn bericht geplaatst is dus nog maar eens. Ik vertrek de nacht van vr op za op familiebezoek naar Warschau en ben de 27e terug daarna een rustdag en vanaf de 29e beschikbaar voor de route Adam-Utrecht-Antwerpen-Parijs en terug. Zodra ik in de gelegenheid ben lees ik jullie reisverslag.
    Blijf veilig en veel plezier. Henk